Commewijne - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van dorien en peter dreves - WaarBenJij.nu Commewijne - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van dorien en peter dreves - WaarBenJij.nu

Commewijne

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg dorien en peter

17 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Vandaag een klein verslagje, het is nu al kwart voor 10 s'avonds en eigenlijk voor hier bedtijd.
Geen Phaedra feest dus blijkt morgen gevierd te worden, ze maken het wel heel spannend hoor!
Vandaag al vroeg weggereden over de Jules Wijdeboschbrug naar het district Commewijne, deze brug verbindt oost met west.
Deze brug is in 2000 geopend en heel erg hoog zodat alle grote scheepvaart er onder door kunnen varen, bovenop kan je helaas niet stil staan, jammer want je hebt een spectaculair zicht over heel Paramaribo en de wijde omgeving. 2km verder hebben we ons ontbijt genuttigd in de vorm van verse kokosnoot en papaja.
We hebben de hele morgen een beetje rond gereden in dit mooie gebied dat zich kenmerkt door de restanten van oude plantages.
Elk paadje zijn we ingegaan maar de meesten liepen helaas dood.
S'middags terug naar Paramaribo dat op de zondag uitgestorven is. Heerlijk creoolse lunch van pom met kousenband en natuurlijk kip. S'middags gezwommen in de rivier en vanavond zijn we Domburg in gegaan waar alle locals hun zondag vieren aan het water. Wederom genoten van de volle maan, muziek, eten en natuurlijk parbo(Surinaams bier). Morgen hebben we nog met Kok en Margo afgesproken en dan vertrekken we dinsdag richting Brownsberg, zo spannend.
Dikke kus aan iedereen

dorien en peter

wij, Peter en Dorien, vertrekken 27 februari voor 4 weken naar mijn broer Kok en schoonzus Margo in Suriname. We gaan in gezelschap van mary (mijn zus) en mijn moeder Dora die nu 84 jaar is. Zij gaan 2 weken en wij blijven 4 weken.

Actief sinds 27 Okt. 2013