De kikker en de vlinder - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van dorien en peter dreves - WaarBenJij.nu De kikker en de vlinder - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van dorien en peter dreves - WaarBenJij.nu

De kikker en de vlinder

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg dorien en peter

08 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Peet had vannacht zijn schoenen buiten onder de tafel laten staan, tijdens de koffie wel 6 grote oranje soort van wespen rond hangend boven zijn schoenen. Aangezien wij allemaal totaal gespikkeld en bobbelig zijn van allerlei steken toch een beetje paniek, stinken zijn schoenen zo??? Ik ze opgepakt en voelde meteen dat er een veel zwaarder was, in 1 nacht een wespennest lijkt me sterk want hier gaat alles 4 maal langzamer dan bij ons.
De schoen beetje omgekeerd gehouden komt er een hele grote kikker en dus echt heel groot uit de schoen gesprongen. dat was lachen, op de grond kroop hij meteen terug in zijn schoen. Hier hangen ze dan ook hun schoenen ondersteboven op een stok, zodat er geen slang en dus ook geen kikker in kan kruipen.
Vanmorgen naar de vlindertuin in lelydorp gereden, het ergens komen is een sport op zich. We navigeren steeds met de IPad en
dan via Maps, ik lees voor en Peter rijdt. Aangezien Bouterse bezig is met alle Nederlandse en Amerikaanse namen uit te bannen, kan het zo maar zijn dat een grote weg opeens een
andere naam heeft. De JF Kennedy Highway heet dan opeens
Indira Gandhiweg. Heel verwarrend maar gelukkig hebben wij een
goed huwelijk anders had een van ons allang het vliegtuig
Naar huis genomen. In de vlindertuin een leuke uitleg gekregen over de levensloop van de vlinder, alle stadia van poppen gezien, zeer leerzaam. Uiteindelijk de echte tuin in vol met hele kleine maar ook hele grote vlinders, vuurrode, kobalt blauwe, fel gele en zelfs een die met dichte vleugels precies een slangekop leek. Prachtig en toch ook een beetje eng, giechelend en steeds schrikkend liepen we er door heen. Mijn jurk kleefde aan mij vast van de hitte maar had ook kippenvel op mijn armen.
Door naar Paramaribo waar we met Kok en Margo heerlijk creools hebben gegeten, bruine bonen, pom, groene bananensoep, moksi desi en allerlei groenten en dit alles weggespoeld met zuurzak.
Dit laatste is een heerlijk fris fruit drankje.
Er is vandaag geen wolkje aan de lucht, heel erg heet, zo rond de 38 tot 40 graden, je merkt nu goed dat dit ons veel energie kost.
Daarom terug naar ons huisje aan de rivier waar peet en ik meteen het water zijn ingedoken. Ik moest eigenlijk heel nodig plassen maar durfde dit niet in de rivier te doen, het schijnt dat piranha's dit op afstand ruiken. Brrrrr eng idee.
Morgen naar de Javaanse markt en ik ga nu oma insmeren met nestocyl, het mensje zit onder de bulten, ZE IS OOK ZO ZOET !!!
Liefs van ons

  • 09 Maart 2014 - 07:59

    Wil:

    IK zag gisteren dat er meer foto's waren bijgevoegd. Wat opviel was, dat het overal erg stil is. De warmte komt van de foto's af. Je kunt invoelen hoe vermoeiend dat is.

    gr, wil

  • 09 Maart 2014 - 12:14

    Ingrid:

    Tsjonge wat een verhalen, dan viel Bali eigenlijk heel erg mee. Passen jullie op dat er geen beestjes ergens inkruipen en zich nestelen.......
    Hebben ze daar geen klamboes? Oh jullie houden wel van een uitdaging.
    Wij ook heerlijk op een terrasje straks met een rose en een temperatuurtje van ca. 20 graden. Summertime is here! Fijne tijd en geniet van al het onverwachte en moois daar. Groet, Ingrid

  • 09 Maart 2014 - 18:00

    Anja Ronteltap:

    Jeetje Dorien, wat kan jij leuk schrijven!
    Grappig dat jullie zoveel meemaken.
    Ik leef helemaal mee.
    Groeten, Anja.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

dorien en peter

wij, Peter en Dorien, vertrekken 27 februari voor 4 weken naar mijn broer Kok en schoonzus Margo in Suriname. We gaan in gezelschap van mary (mijn zus) en mijn moeder Dora die nu 84 jaar is. Zij gaan 2 weken en wij blijven 4 weken.

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 612
Totaal aantal bezoekers 14180

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Suriname

Landen bezocht: