Dagje Paramaribo, woensdag 5 maart. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van dorien en peter dreves - WaarBenJij.nu Dagje Paramaribo, woensdag 5 maart. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van dorien en peter dreves - WaarBenJij.nu

Dagje Paramaribo, woensdag 5 maart.

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg dorien en peter

05 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Vanmorgen vroeg om half zes Mary en Peet al buiten v.w. het enorme gebrul van de apen, het ging door merg en been. Dat wordt straks wat als we in de jungle zijn, hopelijk horen de andere mensen die slapen in de hangmat mijn gesnurk niet door de brulapen. Was gedaan en natuurlijk een bakkie en toen naar Paramaribo. Het is vandaag erg warm en een beetje benauwd, misschien niet zo'n goed idee om een drukke stad in te gaan op een doordeweekse dag. Op zoek naar de Sarramaccastraat waar een markt zou zijn met alle locale producten (centrale markt). En ja hoor op de hoek met de Jodenbreestraat vonden we de overdekte lokale markt. Prachtig om te zien, allerlei onbekende groenten, fruit en vooral heel veel bergen gemberwortel alles afgewisseld met bosjes kousenband. We hebben onze ogen uitgekeken. In de Jeruzalem bazaar 2 eenpersoons hangmatten gescoord voor 40 Srd per stuk (8 euro). De aardige eigenaar vroeg een paar keer " een 2 persoons toch". Ik met mijn grote mond " nee hoor ik ga niet met hem samen in een hangmat, lig je steeds op elkaar". Thuis gekomen natuurlijk meteen de hangmatten uitgeprobeerd en wat bleek, een 1 persoons is eigenlijk te klein. Dus wanneer we weer in Paramaribo zijn toch maar een 2 persoons halen, voor ieder een.
Om 17.00 uur met de auto en peet als gids door de jungleweg gereden op zoek naar die honderden apen, prachtig rijden dwars door de bananenbomen en bamboe struiken met soms een houten hutje. Helaas geen apen gezien, alleen die grote aap naast mij in de auto en 2 kleintjes achterin. Nog even een biertje gedaan aan het water in Domburg (2 km. van ons vandaan)en gekletst met Huib ( eigenaar van ons huisje) . Peet ligt nu heerlijk in zijn hangmat te slapen, ma gaat zo naar bed , Mary onder de douche (met warm water, zie je niet veel hier) en ik pak een goed boek. Ma houd het heel goed vol en geniet met volle teugen. Wij gaan ook op tijd naar bed want morgen wordt een drukke dag naar frederiksdorp.
Dikke kussen van ons.

• 06 Maart 2014 - 16:33

Anne:

Lieve iedereen,

Wat een mooie verhalen allemaal. Heel leuk om ook foto's te kunnen bekijken bij het verslag. Lekker rustig aan doen en ben benieuwd wie wie wakker gaat houden in die jungle! haha

Tot skype en hele dikke kus!

• 06 Maart 2014 - 19:14

Annelies En Peter:

Hoi buurtjes,

Das ff wat anders dan skien in de Dolomiti (zoals wij nu doen). Geniet ervan en we blijvne jullie volgen.

Dikke kus van ons.