Holi Phagwa 17 maart - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van dorien en peter dreves - WaarBenJij.nu Holi Phagwa 17 maart - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van dorien en peter dreves - WaarBenJij.nu

Holi Phagwa 17 maart

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg dorien en peter

17 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Gaan de verslagen nog niet een beetje vervelen? Mij niet hoor, ik kan nog honderduit vertellen en schrijven. Bijvoorbeeld vanmorgen vroeg samen aan de koffie komt er opeens een klein papegaaitje de tuin in vliegen, een kankantriprakiki, ( volgens peet, die het opgezocht heeft) schitterend gezicht. Dan ben je meteen de jeuk aan je benen vergeten.
Eind van de ochtend naar Paramaribo gereden om maar eens te kijken wat dat hindoestaanse feest Holi Phagwa nou eigenlijk inhoudt, nou dat hebben we geweten. We liepen de palmentuin in op het geluid van de muziek af. Voor we het wisten werden we al begooid met gekleurde poeder(talkpoeder) . Iedereen loopt in het wit, behalve wij natuurlijk want dat wist ik niet, en spuit met flesjes gevuld met de poeder,dat was effe lachen. Overal staan kraampjes waar je de poeder kan kopen, nou we wisten niet hoe snel we zelf poeder moesten kopen en gewapend met 4 flesjes , rood, geel, blauw en roze, wij natuurlijk ook op jacht.
Belgische stagiaires, Nederlandse Co. Assistenten, hindoestaanse
Families en vele Surinamers, we hebben ze allemaal gehad, geweldig wat een feest. We hadden met Kok en Margo afgesproken om te eten bij Che min, een sjieke Chinees, kan je je voorstellen hoe dat er uit zag toen wij binnen kwamen helemaal gekleurd. Gelukkig kon iedereen er hartelijk om lachen.
Zit nu op het terras te schrijven terwijl er een wolk grote libellen over komt, heel mooi maar ik vind geen een beest eng maar libellen heb ik het gewoon niet op. Brrrr, zo warm en kippenvel op mijn armen.
Morgenochtend vroeg vertrekken we richting de jungle, eerst Brownsberg en dan richting Atjoni, gewapend met veel Deet, hangmatten en flessen water.
Dus waarschijnlijk het volgende verslag pas weer in het weekend, ik hou met pen en papier alles bij en ja ja we weten het
"we doen voorzichtig".
Het gaat jullie goed, haha
Tarzan en Jane

• 18 Maart 2014 - 01:28

Fieke :

Ik lees al jullie belevenissen en ze vervelen zeker niet! Veel plezier in de jungle.

• 18 Maart 2014 - 02:29

Margo En Kok:

Ook wij genieten van alle verhalen. We zien Suriname nog eens door een andere (leuke) bril. Veel plezier in de Jungle Jane en Tarzan.

• 18 Maart 2014 - 08:32

Fredy Anema:

Lieve Dorien,

Lees alles met heel veel plezier.

Liefs Fredy

• 18 Maart 2014 - 09:12

Anne:

Wauw! Het was gister op skype al één groot levend schilderij! en nu nog meer prachtige foto's! Heel veel plezier in de jungle en doe inderdaad voorzichtig!

Dikke kus

• 18 Maart 2014 - 12:43

Antoinette:

Hoi Dor en Peet,

Leuk hoor om alles te lezen en vooral ook de fotó 's te zien.
    Veel plezier in de jungle en hoop dat jullie niet echt denken dat je Tarzan en Jane zijn en in de lianen gaat hangen.
    Diike kus uit Holland

• 18 Maart 2014 - 14:15

Ingrid:

Nou Tarzan en Jane op naar de jungle! Ik ben benieuwd of het allemaal nog fascinerender, gekker en spannender kan? Ik kan niet wachten tot jullie volgende bericht, want wat zal er nu weer gebeuren. Genieten met een big smile en een schaterlach. Liefs Ing

• 18 Maart 2014 - 20:51

Wil:

Juist heerlijk die verslagen. Net zoiets als iedere dag de olympische spelen op tv. Dat ga je erg missen. Dat poeder gooien lijkt me echt voor jullie bedacht. Veel plezier in de jungle

• 19 Maart 2014 - 13:34

Kitt:

Geweldig, ja Peter je voelt je goed thuis. Kan ook natuurlijk niet anders, je hebt een beetje Nw, Guinea bloed in je lijf. Lachen hoor al die verhalen. Ik geniet er van.
    liefs Ma

• 19 Maart 2014 - 22:30

Walter:

Sinds jaren gaan wij elk jaar voor een maand naar Suriname, dit jaar hebben we dus voor de eerste maal holi phagwa meegemaakt. Kompleet uit de bol gegaan in de palmentuin. Ongelofelijke ervaring. We zijn tot op vandaag na X aantal keren onder de douche nog steeds niet volledig kleurloos. Onze (in het begin) witte T_shirts houden we bij als souvenir. Je moet het echt meegemaakt hebben.
    groetjes walter en gerda.

• 21 Maart 2014 - 12:43

Yagmur:

DORIENNN,,

WAT LEUKKK!! Kan niet wachten om je Jungleavontuur te lezen! Heel veel plezier nog samen!

Groetjes,

Yagmur :)))