Afscheid - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van dorien en peter dreves - WaarBenJij.nu Afscheid - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van dorien en peter dreves - WaarBenJij.nu

Afscheid

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg dorien en peter

13 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Jeetje mensen wat gaat de tijd toch snel, vandaag vertrekken mama en Mary alweer terug naar Nederland na 2 weken Suriname. Dus het was inpakken geblazen , kijken of alle gekochte poppen wel in de koffer pasten en ze hebben ook nog eens alles hier schoongemaakt en gewassen. Hihi hoeven wij hier niets meer te doen en kunnen kiezen in welk bed we gaan slapen.
Nou oké dan we zullen ze ook best wel missen hoor!!!!
Met Kok en Margo hebben we ze naar de airport gebracht, prachtig om te zien hoe alles daar op z'n Surinaams aan toe gaat.
We hebben ze uitgebreid uitgezwaaid en ze zitten nu, terwijl ik dit schrijf, in de lucht. Dus Nederlandse familie en vrienden, ze komen eraan, vol verhalen en ervaringen.
Aangezien ik me nog steeds niet lekker voel, misselijk, geen trek en pijn in mijn buik, zijn we met kok en Margo naar een dokter gereden. Nou, dit was al een ervaring op zich, ergens in een zijweggetje kliniek Sabrina's met dr Mulier. Een combi van creools en Chinees en sprak goed Nederlands. Er zaten zeker 10 mensen te wachten in een bloedhete ruimte, en ik mocht zo door lopen. Eerst wilde ze wat urine hebben, buiten achter een deur moest ik plassen in een bekken waarna de dokter met een lampje erin ging schijnen, zegt hij ja is wat troebel, nog nooit zulke heldere urine gezien aangezien ik alleen maar drink. Vervolgens een aantal vragen,
Pijn bij plassen? Nee. Pijn onder in de buik? Nee. Moet je veel
plassen? Nee. Zegt hij, ja ook een blaasontsteking. Nou echt niet, dat weet ik wel zeker. Uiteindelijk luisterend naar mijn buik dat er erg veel lucht in zat, tja dat wist ik ook wel en mijn familie om mij heen ook, haha. Een aantal pillen gekregen, dieet houden en vooral veel drinken en even €50 afrekenen.
Nu maar hopen dat het helpt. We zijn daarna roti gaan eten waarbij ik natuurlijk zonder vulling maar als je al 2 dagen niets hebt gegeten is alles lekker.
Nu met z'n tweeën in ons huisje aan de rivier en morgen plannetjes maken wanneer we de jungle ingaan. We mogen de auto van Kok gebruiken, wat een lieve broer heb ik toch.
Peet ligt al in zijn hangmat en ik ga mijn pillen innemen en lekker slapen, welterusten allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

dorien en peter

wij, Peter en Dorien, vertrekken 27 februari voor 4 weken naar mijn broer Kok en schoonzus Margo in Suriname. We gaan in gezelschap van mary (mijn zus) en mijn moeder Dora die nu 84 jaar is. Zij gaan 2 weken en wij blijven 4 weken.

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 14158

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Suriname

Landen bezocht: