Feest Mary jarig 11maart - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van dorien en peter dreves - WaarBenJij.nu Feest Mary jarig 11maart - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van dorien en peter dreves - WaarBenJij.nu

Feest Mary jarig 11maart

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg dorien en peter

11 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Gisteravond na het schrijven van mijn verhaal ben ik meteen het bed ingedoken, niet lekker en veel buikkrampen.
Na een goede nacht op tijd op om Mary feestelijk te wekken omdat zij vandaag jarig is. Peet had vannacht al de kamer en haar stoel buiten versiert. Na de gebruikelijke liedjes arriveerden Kok en Margo met de verjaardagstaart voor bij de koffie.
Om 11 uur richting Paramaribo gereden om souvenirs te shoppen.
Kok zou ons wel een paar mooie winkels laten zien, en dat klopte, paar leuke dingen gescoord. Iedereen weer heerlijk geluncht, ik heb me aan de witte rijst gehouden. Toch nog steeds behoorlijke darmkrampen, in die warmte van de stad is dat geen pretje. De eerste beste apotheek binnen geschoten maar natuurlijk Buscopan alleen op recept. Toevallig stukje verder een soort van verzamel drogisterijtje, daar gevraagd naar mentholpoeder tegen de jeukende benen. Kregen we een crème dat wel zou helpen, ik dacht meteen vragen of ze iets tegen de buikkramp hebben, laten ze nou onder de kassa vandaan stripjes Buscopan verkopen.
Joepie, ter plekke 1 ingenomen. Vanmiddag nog een en voel me nu stukken beter.
Peet en ik zijn s'middags naar de dierentuin gegaan terwijl ma en Mary bij kok thuis bleven om zelfgemaakte poppen van Margo uit te zoeken. Als souvenier zijn deze poppen een aanradertje.
Veel apen gezien, vooral rond de dierentuin, vind ze in het wild toch mooier dan in een kooi.
S'avonds heeft Mary ons getrakteerd op een etentje bij "dumpling"
Allerlei soorten hapjes uit de Chinese keuken, was erg lekker en gezellig ook omdat de moeder van Margo mee was.
Nu op ons terras en Mary en mama zijn zowaar al begonnen met kaarten zonder mij.( kunnen ze ook een keer winnen)
Peet ligt te slapen in zijn hangmat en zo is er weer een dag voorbij. Paramaribo is een fascinerende stad, maar ons huisje hier in Domburg is toch ook heerlijk.
Druk en heet tegenover koel en rustig.
Ben benieuwd wat ons morgen brengt.
Dikke kussen van ons

  • 12 Maart 2014 - 08:34

    Anita:

    Prachtige verhalen, geniet ervan!
    Dikke kus, Anita

  • 12 Maart 2014 - 16:13

    Antoinette:

    He Mary nog gefeliciteerd met je verjaardag, hoe leuk om je feestje helemaal in Suriname te vieren.
    dikke zoen voor allemaal, Antoinette

  • 12 Maart 2014 - 16:52

    Annemieke:

    Hallo allemaal,

    Heel leuk te lezen dat het z'n mooie vakantie is.
    Ik ben gewoon een beetje jaloers.
    Regelmatig ook erg gelachen om de manier hoe het verslag geschreven is.
    Ik raad de schrijfster aan een boek te schrijven, succes verzekerd.
    Voor de 2 dames die helaas naar huis toe gaan, goede vlucht en mevrouw Dora
    u zie ik binnenkort. Ben benieuwd naar uw ervaringen.

    Hartelijke groeten en dikke zoen,
    Annemieke

  • 12 Maart 2014 - 21:40

    Anja Ronteltap:

    Haai Mary, gefeliciteerd met je verjaardag! Ook de rest van de familie gefeliciteerd met Mary.
    Wat hebben jullie het leuk en wat schrijf je grappig, Dorien.
    Ik wens Dora en Mary alvast een goede vlucht naar huis.
    Groeten van Anja.

  • 12 Maart 2014 - 22:58

    Cher:

    Hallo Dorien en Peter,
    Heel leuk die verhalen, ik hoop er nog veel meer te gaan lezen !!
    Geniet er samen maar lekker van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

dorien en peter

wij, Peter en Dorien, vertrekken 27 februari voor 4 weken naar mijn broer Kok en schoonzus Margo in Suriname. We gaan in gezelschap van mary (mijn zus) en mijn moeder Dora die nu 84 jaar is. Zij gaan 2 weken en wij blijven 4 weken.

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 14164

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Suriname

Landen bezocht: