White beach vrijdag 7 maart - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van dorien en peter dreves - WaarBenJij.nu White beach vrijdag 7 maart - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van dorien en peter dreves - WaarBenJij.nu

White beach vrijdag 7 maart

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg dorien en peter

07 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Na een voor mij wat onrustige nacht, dan weer warm en dan weer wat fris door de wind die van de rivier komt en dwars door onze kamer waait, heb ik om 2 uur vannacht ook even alleen buiten gezeten en geluisterd naar alle fascinerende geluiden uit de jungle, gekeken naar alle heldere sterren en had het gevoel of ik een hele goede film zat.
Uiteindelijk heerlijk in slaap gevallen luisterend naar het gesnurk van mijn moeder. Gelukkig ben ik niet de enige!!!!!!! Elke morgen wanneer we om 8 uur aan de koffie zitten heeft peet al verse broodjes en fruit (papaja) gehaald bij kleine winkeltjes langs de kant van de weg. Vanmorgen eerst naar het moderne en vooral koele(in de zin van koud) winkelmall " Hermitage" geweest. Vooral om te kijken voor wat souvenirs, nou luitjes , iedereen die wat verwacht " vergeet het maar". Door de grote aantallen hindoestanen in Suriname liggen de winkels vol met boeddha's en andere kitsch rotzooi. Niet echt geslaagd dus, gauw door gereden naar de Saramaccastraat om onze 2 persoons hangmatten te kopen en ja hoor geslaagd.
Door het fantastische rijden van peet kwamen we om 13.00 uur aan bij white beach, wat een heerlijk oord, een echte aanrader voor iedereen die even wil bij tanken na alle indrukken. Prachtig wit zand met palmbomen en rieten overkappingen die je kan
huren voren 30 Srd.(€6,) heerlijk onze nieuwe hangmatten op gehangen en met het zakmes van Peet ( jungle man) de papaja opgepeuzeld. Je loopt zo het water van de surinamerivier in en kan daar heerlijk zwemmen. Het is een groot stuk in de rivier dat afgezet is met een hoog fijnmazig ijzer hek zodat er geen piranha of kaaiman bij kan komen. Zelfs Mary heeft hier gezwommen en natuurlijk mama ook. Je kan hier niet lang in de zon, veels te heet maar je verbrand hier ook levend. Dus we waren erg blij met onze hut. Alleen jammer voor peet dat er geen bierautomaat in de hut aanwezig was, voor elk biertje een stukje lopen door de brandende zon en dan na het verwijderen van verschillende sloten steeds 1 biertje. Haha. ik ben zo aan de beurt voor de douche, als er tenminste nog warm water is, anders moet ik met koud water het zand tussen mijn billen weg spoelen. Maarrrrr Kok zegt dat je van koud water geen rimpels krijgt. Had ik dat maar eerder geweten. Kus van ons.

  • 08 Maart 2014 - 01:12

    Fieke :

    Erg leuk om jullie zo te volgen. Heel veel plezier nog en ik blijf jullie volgen. groetjes Fieke

  • 08 Maart 2014 - 09:58

    Wil:

    Het ziet er wel uit als een groot prive strand. Hier wordt het het weekend ook rond de 20 graden, terwijl we 's morgens nog de ruiten moet krabben.
    geniet ervan, wil

  • 08 Maart 2014 - 10:15

    Annette Pusch:

    Wat een leuke stijl van schrijven heb je Dorien. Enig om over jullie belevenissen te lezen. Veel plezier nog met z'n allen.

  • 08 Maart 2014 - 19:46

    Anja Ronteltap:

    Lieve allemaal, wat een geweldig leuk verslag en wat een prachtige foto's.
    Jaloers? Ja, een beetje wel, maar ik gun het jullie, hoor!
    Heel veel plezier verder en lekker genieten.
    Groeten van Anja.

  • 08 Maart 2014 - 21:59

    Reiny Van Beekum:

    Lieve allemaal, wat hartstikke leuk dat wij jullie konden zien en dat jullie het geweldig naar jullie zin hebben. we zullen blij zijn als dora weer thuis is. (neem een aapje vooor Ben mee,maar hij moet wel zindelijk zijn).We genieten van jullie reisverslagen en daardoor leven we met jullie mee.
    Goede reis terug naar het prachtige thuisland. Kusjes van ons beiden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

dorien en peter

wij, Peter en Dorien, vertrekken 27 februari voor 4 weken naar mijn broer Kok en schoonzus Margo in Suriname. We gaan in gezelschap van mary (mijn zus) en mijn moeder Dora die nu 84 jaar is. Zij gaan 2 weken en wij blijven 4 weken.

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 14149

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Suriname

Landen bezocht: