Colakreek, dinsdag 4 maart - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van dorien en peter dreves - WaarBenJij.nu Colakreek, dinsdag 4 maart - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van dorien en peter dreves - WaarBenJij.nu

Colakreek, dinsdag 4 maart

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg dorien en peter

05 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Gisteravond met mama en Mary herinneringen opgehaald uit de jeugd van mama en van ons . Ik heb zo genoten en heb het gevoel dat ik elke fantastische minuut hier met mijn moeder moet opzuigen tot in elke vezel van mijn lichaam zodat ik ze de rest van mijn leven kan koesteren.
Vanmorgen om half negen samen aan de koffie toen ik opeens achter mama een kolibrie zag fladderen, ze bleef nog even rond het terras aan wat bloemen ruiken en was net zo onverwachts als ze kwam weer verdwenen. Prachtig klein vogeltje met een lang puntig snaveltje en haar vleugeltjes gaan zo snel dat je ze niet ziet bewegen. Zo mooi hoe ze op een plaats kan blijven hangen.
Om 11 uur zijn we met Kok en Margo in 2 auto's naar colakreek gereden,
( ongeveer 1uur rijden)een riviertje cq kreekje met cola bruin water. Dit water komt uit de bergen en komt samen in deze kreek, onderweg vallen er veel bladeren in van bomen uit de jungle die een genezende werking hebben. Het zou dan ook rustgevend zijn en goed voor wondjes. Zelfs Mary is het water in gegaan terwijl er toch duidelijk zwart/ grijze vissen zwommen. Heerlijk rustig dagje met veel zon en een echte tropische regenbui, smaakvolle ijskoude zelf gemaakte limonade van Margo en natuurlijk weer rijst met pom gegeten. Tegen schemer aan weer richting huis, kok voorop en wees ons de weg aan waar wij in moesten om weer op de weg langs de rivier te komen terwijl hij rechtdoor ging. Nou jongens zo relax als ik was na het verpozen in de cola zo gestresst kwamen we na 3 kwartier weer thuis. Dwars door het bos en de jungle grotendeels zonder verlichting met zo nu en dan huisjes of hutten op een weg vol gaten en bochten, linksrijdend en dan in het pikkedonker. Langs de weg lopen of fietsen dan ook nog eens een flink aantal Surinamers.
Ik weet niet of jullie weten wat voor kleur een Surinamer heeft maar neem maar van mij aan dat je ze niet ziet in het donker. Ik was zo blij toen we ons huisje weer zagen. Mama is net naar bed gegaan en wij zitten aan de prosecco.
Morgen gaan we Paramaribo in, wat shoppen en naar de jeruzalemmarkt. Kijken of peet en ik een hangmat kunnen scoren.
Wederom dikke kussen en o ja we zijn al een beetje bruin.










  • 05 Maart 2014 - 08:16

    Eggie:

    Leuk jullie avonturen te volgen. Volgens mij is mijn jongste broer Reynt-Jan vandaag naar Paramaribo afgereisd. Hij blijft 10 dagen. Zou wel heel toevallig zijn als jullie hem daar tegenkwamen :)

  • 05 Maart 2014 - 10:17

    Paul:

    Klinkt goed familie! Geniet er lekker van!

    XX

  • 05 Maart 2014 - 11:57

    Cola Girl:

    Leuk al die verhalen en dat jullie zo genieten. Hier beetje donker grijs weer en geen brulapen, ja een paar!xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

dorien en peter

wij, Peter en Dorien, vertrekken 27 februari voor 4 weken naar mijn broer Kok en schoonzus Margo in Suriname. We gaan in gezelschap van mary (mijn zus) en mijn moeder Dora die nu 84 jaar is. Zij gaan 2 weken en wij blijven 4 weken.

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 14165

Voorgaande reizen:

27 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Suriname

Landen bezocht: